fredag, februari 02, 2007

Det finns många irriterande saker och personer i världen. Till exempel: miljömuppar, besserwissrar, ordningsnissar, Darin, Jan Guillo, Aftonbladet, svt,moralpaniksmaffian, pk-slavar och buggar i dataspel.
Det är dock ingen av dessa jag är irriterad på just. Jag är irriterad på den löjliga gruppen människor som anser att de visar på kunskap eller mod när de spyr ut sig korkad uttalande som de bara lärt sig tack vare systematisk hjärntvättning från sin omgivning.

Ta till exempel de människor som säger saker som "Bush är faen sjuk i huvet" eller "Man kan ju se ondskan i hans ögon". Jag är på många sätt kritisk till Bush, men jag har i alla fall kommit fram till min kritik tack vare lite tankeversamhet och jag tycker inte det är särskilt vettigt att bara säga att Bush är korkad.
Men det finns gott om människor som inte tänker själv när det kommer till kritik av Bush, utan de läser någon av Sveriges tidningar, de lyssnar på vad en gubbe på svt säger, de lyssnar på folk i sin omgivning och de tror på allt den feta idioten Michael Moore säger.

De har helt enkelt inte kunskap för att kunna säga ett jota om amerikansk politik och de har verkligen inga argument, förutom de som står i aftonbladets ledare.
Så många av det svenska folket tycks falla in i denna kategori och det är ofta dessa människor som också tillhör de gråsossar eller popvänster som borde skaffa kunskaper innan de uttalar sig.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

En 13-åring har talat.

7:58 em  
Blogger Magnus Carlbring said...

guillou

det stavras så det är franskca

5:09 em  

Skicka en kommentar

<< Home