fredag, februari 02, 2007

Brev till världens politiker

Kära förtryckare av friheten
Jag skulle vilja börja med att berömma Er, för hur väl ni har lyckats med att göra om så många fina länder till renodlade förtryckarstater. Att inrätta något sådant som Patriot Act i frihetens hemland USA, måste verkligen ha tärt på krafterna, inte sant? I Sverige har Ni det säkert en aning lättare, eftersom vi knappt har någon frihet att börja med och större delen av pöbeln inte brukar pritisera mot frihetsfientliga åtgärder.

Jag gillar såklart inte att Ni har haft framgång med dessa åtgärder, men samtidigt är det skickligt gjort, av Er, manipulera folket och kontrollera tankeklimatet. Ni beskylls ibland orättviast för att aldrig göra någonting, men det är långt ifrån sanning! I själva verket har Ni varit mycket aktiva och Ni lyckas alltid hitta en ny lag att införa, en skatt att höja, en avgift att höja etc. Tänk bara på de myndigheter Ni kontrollerar och håller igång med våra skattepengar.

Fast, å andra sidan får Ni gott om pengar tack vare era frihetskränkande åtgärder. Pengar som Ni använder för att föda Er själv som grisar och hålla det ondskefulla systemet i gång. Fast, vänta lite är inte pengarna folkets pengar? Är det inte så att den lilla tribut Ni tar för att förtrycka oss bättre än kungen kunde förut, våran?
Nu försöker jag såklart inte kritisera Er oändliga visdom och makt. Jag kan försäkra att jag är djupt troende till Den Allsmäktige Statens förmåga att lösa alla mina problem och jag aldrig bryter mot någon av budorden som kommer från politisk korrekthet.
Fast jag kan inte låta bli att undra över varför Ni har en rätt att ta andra människors pengar. Gör inte det Er till en samling kleptokrater?

Jag vill såklart inte lägga hela skulden på Er, Ni är trots allt bara tjänare av Den Allsmäktige Staten som har dykt upp i många olika inkarnationer genom årens lopp. Välfärdsstat, polisstat, kungarike, teokrati och få veta alla de olika utopier Ni har slagits för.
En sak har de alla gemensamt: Ni kränker ständigt individens rättigheter och bestämmer över folket.

Det var allt jag vill säga.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

hur kan du vara tretton år från maj 2006 till februari 2007 om du är född i lejonets tecken?

11:13 em  
Blogger LiberalKid said...

Oj! Har jag skrivit maj. Det är helt fel, jag är född 30 juli.
Tack för att du påminde mig om misstaget!

11:46 fm  
Blogger LiberalKid said...

Fast vid närmare eftertanke tror jag att maj 2006 står för när jag började blogga.

11:49 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej Johan! kollar in din blogg men jag har inte läst nåt för det verkar så tråkigt det du skriver om. kan du inte skriva om nåt annat än politik? och så behöver du inte skriva så långt! jaja, du vet nog vem jag är. haha!

11:47 em  

Skicka en kommentar

<< Home