söndag, oktober 01, 2006

Bloggtorka

För tillfället har jag en enorm brist på idéer om vad jag ska blogga om. Jag har övervägt poster om; vilket land man borde flytta till, psykologi (i mitt fall personlighetsstörningar för endast där har jag några viktiga psykologikunskaper), krigarens roll i samhället mm.
Men inget känns riktigt, rätt!
Så därför, kära läsare (tre-fyra personer) frågar jag nu ödmjukt om förslag till vad mitt nästa inlägg ska handla om. Och om inget svar anländer till mig, så tar jag och skriver lite om krigarens roll i samhället, militär i allmänhet blandat med den nonsens jag gillar så mycket.
Så för att undkomma en så underlig bloggpost borde ni komma med förslag!

4 Comments:

Blogger Tobias Struck said...

Liberalkid. Jag tyckere visserligen att det låter spännande. Jag har tänkt på det mycket på sista tiden. Vissa är krigare. De borde inte sitta och virka och hyschas ned av en svettig fröken Duktig på lågstadiet. De borde ha empatisk men bestämd etisk och teknisk träning från början och mer fysisk aktivitet.

Men om du inte vill skriva om det, skriv om SD och Mauricio Rojas. Jag skojar!

Jag vet - skriv en dikt om den liberale västerländske krigaren! Det får gärna vara erotiskt, romantiskt, idealiserat och könsblandat. Tänk dig när Thomas Lindström eller The Banana ser det! Jag tror att det finns tjejer som är riktiga krigare också, inte bara killar. Läs förresten min uppdaterade profil. Til lykke!

6:37 em  
Blogger LiberalKid said...

Även om du har rätt att vissa är krigare är jag tveksam till att man ska göra en uppdelning redan på lågstadiet. Men jag tror inte du vill gå riktigt så långt...
Hmm... dikt? Ja, även om jag tror att jag är helt misslyckad som poet kan jag försöka. En dikt blandat med ett vanligt inlägg om krigare. Det blir bra.
Tack för tipsen!

9:26 em  
Blogger LiberalKid said...

Jag kollade igenom den profil och jag är nyfiken vad menar du exakt med magi?
Och ett EU-försvar känns för mig lite främmande. Men det är mest min naturliga misstänksamhet mot EU. Men om ett EU-försvar ska fungera måste väl hela EU reformeras radikalt, så vad exakt tänker du dig?

9:29 em  
Blogger Tobias Struck said...

Liberalkid. Magi är att bestämma sig och inte ändra sig. Magi är att följa en stjärna, ett ideal. Magi är att drömma sig bort för att kunna drömma sig hem. Magi är att inte sluta tro att något är möjligt, utan bara samla på kunskaper och erfarenheter och ge det tid. Magi är att trotsa fegheten, trotsa andras bilder av dig, trotsa din egen bild av dig själv. Magi är att själen flyger, tanken cirklar över livet och världen för att lära sig mönstren. Magi är att samla på kunskap - men också att omvärdera och låta ikonerna falla. Magi är ett mentalt arbete för att nå sanning, hårdhet och kraft i syfte att berika den egna personen och det egna livet. Men du förstår säkert att jag sparar en del till min brevkurs.

Ett EU-försvar skulle utgöras av små nationella elitförband som kunde förenas till större trupper vid behov.

11:24 em  

Skicka en kommentar

<< Home