söndag, september 24, 2006

Sverigedemokraterna... Och?

Vad är det som är så fruktansvärt med sverigedemokraterna?!
Dom är visserligen kritiska till Sveriges invandrings- och immigrationspolitik, men knappast rasistiska. Det finns visserligen nynazister där, men i vänsterpartiet kryllar det av kommunister och i kristdemokraterna finns det säkert homofober, kreationister och andra idioter. So what?
Sverigedemokraterna är konservatism blandat med socialdemokratiska folkhemsvurmande och stinkande populism anpassad för pöbeln. Ett parti grundat på ett synsätt grundat på dumhet och åsikter som bara är ytterligare en version av fötryckaralternativen i Socialdemocratica.
Som det är nu är sverigedemokraterna utfryst av Sveriges politiska etablissemang och plockar bara på sig en martyrställning.
Jag gillar inte sverigedemokraternas politik, men inte faen är den mycket värre än, kommunismens lakejer i vänsterpartiet, eller de socialdemokrater som ger sitt stöd till de kraftiga kränkningar av vår frihet som övervakningssamhället är byggt på.
Eftersom Sveriges val mest går ut på att folket/pöbeln går och röstar på olika grader eller versioner av förtryck, kan vi lika gärna slänga in sverigedemokraterna i leken. Om man ska välja mellan pest eller kolera, kan väl cancer också få vara med?

9 Comments:

Blogger Tobias Struck said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

4:15 fm  
Blogger Tobias Struck said...

Liberalkid. Nu har jag läst dina senaste artiklar. Ursäkta, men vad håller du på med? Du måste sluta med den där medicinen som gör dig så extremt klarsynt, innan jag börjar tro att jag har konkurrens. Vad är du? Politikens Amy Diamond. Skämt åsido: Bra jobbat!

4:17 fm  
Blogger LiberalKid said...

Och jag kan inte säga annat än: enormt tack för berömet!
Och angående konkurrensfrågan... Se det så här, du är en företagsledare med sektledarvibbar = ) och jag är förläst grabb. Eller nåt sånt.

8:31 em  
Blogger Tobias Struck said...

Liberalkid. Ha! Ja, det skulle nog många säga, kid. Men du och jag vet ju att jag är Fantomen och du är Rex, så fuck´em.

4:40 em  
Blogger Tobias Struck said...

Alternativt Batman och Robin.

4:40 em  
Blogger LiberalKid said...

Hmm... Robin är faktiskt fjantig. Så därför är det enda rätta Obi-Wan Kenobi och Luke Skywalker!

9:56 em  
Blogger Tobias Struck said...

Liberalkid. Coolt! Det ställer jag upp på. Nu har du en länk på min nya bloggdesign. Det tog litet tid för mig att hitta rätt i template. Jag har länkat till Lundensis också, som du. Häftig typ! May the force be with you.

5:41 em  
Blogger LiberalKid said...

Ja. Och försök hålla dig undan från svartklädda typer med andningsproblem. : )

12:23 em  
Blogger Tobias Struck said...

Liberalkid. Darth Göran Persson?

7:19 em  

Skicka en kommentar

<< Home