söndag, september 17, 2006

Valdags i Folkhemmet!

Medborgare, idag går större delen av Sveriges befolkning och röstar i ett val mellan två fraktioner av socialdemokrater. Viktiga frågor som om skatten ska sänkas med några procent eller inte avgörs.
Den heliga republiken Socialdemocratica ska nu välja sin ledare! Visserligen kommer det inte bli någon skillnad och statens makt kommer knappast minskas och politikeradeln kommer verkligen inte stoppas och... The list goes on.
Jag tror inte att Alliansen kommer vara särskilt mycket bättre, men för en gångs skull vore det ganska kul om inte socialdemokraterna/kommunistern/miljömupparna skulle förstöra Sverige just under dessa fyra år. Trots allt, borgerliga är ju bättre eftersom de... ehh... ja... någonting..?
Fast det skulle vara ganska häftigt att veta att Sverige för åtminstone någon tid inte kommer domineras av ett parti som växt samman med staten och utnyttjar sin makt på ett groteskt sätt.
Så, lite tveksamt skriker jag nu ut mitt stöd åt borgerligheten. Rajraj och kompani är kanske bara ett snäpp frihetligare än vänsterkartellen, men att knocka Sossestatens Herrar lite grann skulle vara skönt..
Så, utan mera snack, säger jag nu att jag ger mitt stöd åt den lite bättre versionen av sossarna själva och sätter mitt hopp till att det ska göra Sverige till ett mer liberalt land. Och om de bara fortsätter på Den Bottenlösa Ondskans Väg (TM) så får man i alla fall något att gnälla om.